Skróty klawiszowe:

rozmiar tekstu: A A A

Informacja Urzędu Skarbowego dla rejestrujących działalność gospodarczą

Strona główna » Aktualności » Informacja Urzędu Skarbowego dla rejestrujących działalność gospodarczą

Pełnomocnictwo ogólne – NOWE ZASADY

Z dniem 01.07.2016 r. weszły w życie przepisy ustawy z dnia 29.08.1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2015 r. Poz. 613 z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą" dotyczące uruchomienia Centralnego Rejestru Pełnomocnictw Ogólnych (CRPO). Na podstawie rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 9 czerwca 201 6r. w sprawie upoważnienia organu podatkowego do wykonywania zadań w zakresie prowadzenia Centralnego Rejestru Pełnomocnictw Ogólnych Naczelnik Urzędu Skarbowego w Wieluniu został wyznaczony do wykonywania zadań ministra właściwego do spraw finansów publicznych w zakresie prowadzenia CRPO. Stosownie do art. 138a ustawy Strona może działać przez pełnomocnika, chyba że charakter czynności wymaga jej osobistego działania. Pełnomocnictwo ogólne upoważnia do działania we wszystkich sprawach podatkowych oraz w innych sprawach należących do właściwości organów podatkowych lub organów kontroli skarbowej.

Zgodnie z art. 138d § 3 ustawy „Pełnomocnictwo ogólne oraz zawiadomienie o jego zmianie, odwołaniu lub wypowiedzeniu zgłasza mocodawca, (adwokat, radca prawny oraz doradca podatkowy mogą sami zgłosić udzielone im pełnomocnictwo ogólne) wyłącznie w formie dokumentu elektronicznego, według wzoru określonego w przepisach wydanych na podstawie art. 138j § 1 pkt 1, do ministra właściwego do spraw finansów publicznych. W przypadku wystąpienia problemów technicznych uniemożliwiających złożenie pełnomocnictwa ogólnego, jego zmianę, odwołanie lub wypowiedzenie, w formie dokumentu elektronicznego, pełnomocnictwo składa się w formie pisemnej według wzoru, o którym mowa w zdaniu pierwszym".

W związku z powyższym w przypadku, gdy Strona będzie chciała działać przez pełnomocnika ogólnego zobowiązana będzie do złożenia pełnomocnictwa ogólnego (PPO-1) w formie elektronicznej za pośrednictwem portalu podatkowego. Ustanowienie, zmiana zakresu, odwołanie lub wypowiedzenie pełnomocnictwa ogólnego wywiera skutek od dnia wpływu do CRPO. W przypadku zgłoszenia pełnomocnictwa, jego zmiany, odwołaniu lub wypowiedzeniu ustnie do protokołu takie pełnomocnictwo musi być zgłoszone przez organ podatkowy za pośrednictwem dedykowanego systemu teleinformatycznego ministra właściwego do spraw finansów publicznych.

Dodatkowo Ministerstwo Finansów informuje, że:
1. pełnomocnictwa dołączone do akt sprawy przed dniem 01.07.2016 r. a także ich urzędowo poświadczone odpisy oraz uwierzytelnione odpisy, uznaje się za pełnomocnictwa szczególne w rozumieniu art. 138e ustawy,
2. osobę wyznaczoną do reprezentowania kontrolowanego, o której mowa w art. 281a ustawy ustanowioną na podstawie dotychczasowych przepisów, uznaje się za pełnomocnika szczególnego w rozumieniu art. 138e ustawy do spraw kontroli podatkowych.

Powyższe wynika z art. 24 i art. 25 ustawy z dnia 10.09.2015r. o zmianie ustawy - Ordynacja podatkowa oraz innych ustaw.

czytano: 1041 razy

autor: Naczelnik US w Myszkowie

data dodania: 2016-07-22 11:54:03

  • Wtorek, 19 listopada 2019 Nowy samochód dla OSP w ...
    17 listopada b.r. odbyły się uroczystości związane z przekazaniem nowego średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w ...
    nowa więcej
  • Poniedziałek, 18 listopada 2019 Zakończenie inwestycji ...
    31października b.r. Gmina Niegowa zakończyła największą tegoroczną inwestycję drogową. Zadanie pn. „Przebudowa dróg gminnych nr 680045 S i 680046 S ...
    nowa więcej
  • Poniedziałek, 18 listopada 2019 Oferta Parafii Rzymskokatolickiej ...
    Rodzaj zadania publicznego: „Kultura, sztuka, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego” Tytuł zadania: Publikacja kalendarza Uwagi do ...
    nowa więcej
  • Czwartek, 14 listopada 2019 Przystąpienie do Związku Gmin i ...
             W dniu 12 września 2019 roku - 34 jednostki samorządu terytorialnego Subregionu Północnego podpisały list ...
    więcej
Linki
  • System Informacji Przestrzennej
  • Telefon ratunkowy: 601-100-300 lub 985


Urząd Gminy w Niegowie
ul. Sobieskiego 1, 42-320 Niegowa

tel.: +48 (34) 315 10 20
e-mail: urzad@niegowa.pl

  • UG-Niegowa
  • gal_kra10
  • gal_kra9
  • gal_kra8
  • gal_kra7
  • gal_kra6
Serwis WWW Urzędu Gminy w Niegowie
Poleć stronę
Wypełnij formularz polecający nasz serwis WWW
Zapytanie
Wypełnij formularz kontaktowy
Księga gości
Dodaj wpis
Zobacz wpisy
Wersja mobilna