Informacja w sprawie Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych
Nowelizacja ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu wprowadziła istotne zmiany w zakresie Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych, które wiążą się z powstaniem nowych obowiązków po stronie fundacji oraz stowarzyszeń wpisanych do rejestru stowarzyszeń Krajowego Rejestru Sądowego (KRS). Do zgłaszania informacji o beneficjentach rzeczywistych i ich aktualizacji są obowiązane stowarzyszenia podlegające wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego. Jeśli dane stowarzyszenie wpisane jest do rejestru stowarzyszeń Krajowego Rejestru Sądowego to oznacza, że podlega obowiązkowi zgłoszenia informacji o beneficjentach rzeczywistych i ich aktualizacji. Jak wynika natomiast z brzmienia art. 16 ustawy nowelizującej stowarzyszenia rejestrowe zgłaszają informacje o beneficjentach rzeczywistych do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych w terminie 3 miesięcy od 31 października 2021 r. (czyli do 31 stycznia 2022 r.). Zgłoszenia do Rejestru dokonuje osoba ustawowo uprawniona do reprezentacji stowarzyszenia. Zgłoszenia dokonuje się nieodpłatnie za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Szczegółowe informacje znajdują się w poniższym załączniku.
Najnowsze aktualności
Katarzyna Wawryło - Stodółkiewicz
Harmonogram wywozu odpadów komunalnych w roku 2025
30
gru
2024
Katarzyna Wawryło - Stodółkiewicz
Informacja o wstrzymaniu naboru wniosków w ramach ...
28
lis
2024